~PiOn33Rs Of The FuTUre EdUcaTioN~
This blog has been created as a way of showing all my love towards all the members in our course...   
Monday, August 17, 2009
~If This RamAdhaN is The Last RamadhaN for Me~
NotEs~ agaIn.....I'M so SoRry .. This Post has beEn WriTTen In MalaY laNguaGe.. HopeFullY eVerYboDy WouLd ForGivE me... I'Ll Try my Best To TraNslAte This TeXt Into EnglIsH LAnguaGe a.s.A.p..


~ANDAI RAMADHAN INI ADALAH YANG TERAKHIR UNTUKKU~

sahabatku...
apa yang bakal ku nukilkan ...
adalah tulus dari hati...
kecilku ini...
buat insan-insan
yang bergelar
SAHABAT...

Hari berganti hari...
Bertahun tak terasa telah berlalu
Entah sampai bila hidupku
akan Allah berikan seperti ini

sahabatku...
aku dapat merasakan..
waktuku hampir tiba...
untukku bertemu yang
maha Esa...

sahabat..
aku amat bersyukur..
pada yang maha Esa..
kerana ..
mengurniakan aku ..
seorang sahabat
seperti kalian...

sahabat ...
terima kasih
di atas segalanya...

setiap pengalaman...
kasih sayang...
serta
ukhuwah yang terjalin..
terutama
ketika diriku
diselubungi buntu
kalian sentiasa disisiku...
meniupkan
ketabahan dalam diriku
Untukku ku ukir
semula senyuman
yang telah lama
terkubur bersama
cita-cita...
impian...
serta harapanku...

walaupun masa
yang kita lalui bersama..
singkat cuma....
aku menghargai segalanya..
tiap saat sangat bermakna...
buat diriku...



sahabat,,,
kasih sayang kalian..
tidak akan
mampu ku beli...
dengan harta dunia..
persahabatan yang terjalin..
tiada galang-gantinya
walau emas permata
harga tukarannya..
mahupun di akhirat sana..
hanya yang maha Esa..
mampu membalas segala
kebaikan kalian...

sahabatku...
andai ramadhan ini..
adalah..
ramadhan
yang terakhir buat diriku..

ku pohon dari kalian..
kemaafan yang tidak dapat..
ku sendiri gambarkan..
tatkala diriku..
menyakiti kalian..
tatkala kalian
menitiskan airmata
kalian semua
atas nama ..
ukhuwah persahabatan
yang kita bina..
selama ini..
ku pohon keampunan..
atas segala yang telah ku lakukan...


andai pernah ku guris
hati kalian semua..
maafkanlah diriku...

andai pernah aku menyakiti kalian..
tanpa diriku sedari..
ampunilah diriku..

halalkanlah segala
makan minumku..

andai ramadhan
ini adalah
ramadhan yang terakhir
buatku...
aku sentiasa
mendoakan kebahagiaan kalian...
kejayaan...
serta ...
kedamaian kalian...

andai ramadhan ini
adalah yang
terakhir buatku...
hanya satu ku pinta...

janganlah..
sesekali ..
kalian menitiskan
air mata kalian
di atas pemergianku...
kerna..
ianya hanya
akan
menambahkan penderitaanku...

apa yang ku pinta...
kekalkanlah..
senyuman di wajah kalian..
kerana
kebahagiaan
serta
kegembiraan kalian..
adalah segalanya
buat diriku...

ya Allah...
aku bersyukur atas segala
pemberian darimu...
terima kasih ya Allah..
kerana mengurniakan diriku...
sahabat-sahabat...
yang sangat aku sayangi...

buat seorang insan
yang sangat aku sayangi...
maafkan diriku..
mungkin tatkala ini..
kau telah bersama
insan lain...
yang amat kau sayangi...

hanya yang mampu
aku lakukan..
hanyalah menganggapmu...
hanya sebagai
seorang teman biasa...
merenungmu dari jauh...
di setiap hari...
di dalam kuliah
mahupun
di mana sahaja
tika aku ketemu dirimu..


tak terluah...
perasaan yang
terbungkam
di dalam hati
kecilku ini...

kerana diriku..
kekurangan segalanya...
aku bukanlah
insan yang kau cari-cari selama ini...

aku tidak dikurniakan
kesempurnaan dunia..
yang kau cari-cari
pada diri setiap wanita..
yang kau kenali...
untuk dijadikan..
teman hidupmu...

hanya yang aku
mampu lakukan..
hanyalah mendoakan
kebahagiaan dirimu...
didunia
dan diakhirat...

ya Allah...
aku memohon kepadamu...
tempatkanlah mereka..
di kalangan
hamba- hambamu..
yang kau redhai..
berkatilah hidup mereka semua...
Amin....

nukilan terakhir buat sahabat-sahabatku...
~ princess loBaklObak ~

p/s: buat semua sahabatku...kalian adalah sahabat yang terbaik yang telah dikurniakan oleh yang maha kuasa buatku...
kasih sayang kalian.. ibarat permata..
yang tidak akan pudar sinarnya...
kalian akan sentiasa berada di ingatanku.. buat selamanya...


speCiallY deDicateD to :~
mUnie,
SYieda
ZaiNun
Farah
E.j
Datuk
Baba
+
TesLians

LOve yOu all

posted by ~PiOn33Rs Of The FuTUre EdUcaTioN~ @ 9:05 AM  
0 Comments:

Post a Comment

<< Home
 
About Me

Name: ~PiOn33Rs Of The FuTUre EdUcaTioN~
Home: Kuala Lipis, Pahang, Malaysia
About Me:
See my complete profile
Previous Post
Archives
Sidebar Section

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Duis ligula lorem, consequat eget, tristique nec, auctor quis, purus. Vivamus ut sem. Fusce aliquam nunc vitae purus.

Links

Free Blogger Templates

BLOGGER